Vinst mot Team Thorengruppen efter stark avslutning!

29 november 2017 21:15

Efter två perioden såg det ganska mörkt ut för Storvreta IBK. Underläge med 2-5 mot ett försvarsstarkt Team Thorengruppen. Men Storvreta kom ut i tredje och la in en till växel och vann tillslut med hela 10-5.

Det tar bara tre minuter för Albin Sjögren att ge Storvreta ledningen när han får iväg ett avslut trots att han är på väg ner i golvet. Storvreta ligger på och skapar chanser genom bland annat Filip Stenmark som fortsätter skotta utifrån. Men istället för utökad ledning är det Team Thorengruppen som slår till genom Peter Reinholdt som trycker in kvitteringen från högerkanten. Thorengruppen kan sen också ta ledningen genom Stefan Lindberg-Dellsand som sätter 1-2 med strax över fem minuter kvar av perioden. Men Storvreta har bra tryck, inte minst genom tredjeformationen som också ser till att kvittera till 2-2 när Emil Helmrich får iväg ett direktskott, 2-2 i slutet av första perioden.

Den andra perioden handlar målmässigt bara om Team Thorengruppen. Några minuter in gör först Tobias Bergfors 2-3 sen smäller han också in 2-4 efter 10:49. Några minuter senare kommer dessutom 2-5 genom Peter Reinholdt. Storvreta har sina chanser men har svårt att hitta förbi Erik Ställ i gästernas mål. I powerplay träffar Valdemar Ahlroth ribban och strax efter är Nicklas Paulsson nära men Ställ räddar, 2-5 efter den andra perioden.

Den andra perioden må ha tillhört Thorengruppen men i den tredje var det Storvreta för hela slanten. Man kom ut som ett nytt lag och öste på. Chanserna regnade in och målen likaså. Efter blott 54 sekunder sätter Henrik Stenberg 3-5. Efter dryga treminuter kommer sen 4-5 genom Robin Nilsberth. Ytterligare några minuter senare slänger Tobias Gustafsson in kvitteringen 5-5 från backplats. Men Storvreta är inte klara där och skapar en stor mängd chanser innan Ahlroth slänger in ledningsmålet från vänsterkanten, 6-5 efter 9:55. Som om inte det vore nog gör Sjögren sen sitt andra mål för kvällen med under fem minuter kvar att spela, 7-5. Storvreta gör sen ytterligare tre mål där Fredrik Lindholm sätter kvällens sista, 10-5.

Matchstatistik Storvreta IBK vs Team Thorengruppen SK 10-5

Nästa match är på söndag borta mot Örebro Kings 13:00, en match du ser på SSLplay.