Idag 1 match

Selma Frykholm ”Kommer ge oss en fin sporre”

19 mars 2024 16:47
Dam

Lagkapten Selma Frykholm sammanfattar Storvreta IBK:s säsong i Allsvenskan och blickar framåt.

Hur skulle du beskriva säsongens sista match, segern mot Alunda?
– Det är alltid speciellt med derbyn och att få spela borta i Olandshallen i sista gången omgången visste vi på förhand skulle kunna bli en match där mycket stod på spel. Vi vinner till slut en jämn match men tyvärr tog årets resa slut här.

Precis missat kvalet med minsta marginal, hur känns det?
– Det är tufft såklart! Det är något som det pratats om både internt och externt i media vilket gör situationen större. Samtidigt har vi, med en fortsatt ung och lovande trupp, klättrat två placeringar i tabellen, förbättrat vår målskillnad med 50 mål och stundtals bjudit på ett riktigt underhållande spel framför våra fantastiska supportrar.

Hur skulle du sammanfatta säsongen?
– Årets Allsvenska säsong har ju haft otroligt mycket på spel vilket visat sig på den jämna tabellen. För ett par omgångar sedan låg vi två poäng från SSL-kval, samtidigt som vi hade lika många poäng till negativt kval. Rent prestationsmässigt har det varit en resa med höga toppar och djupa dalar som vi kan dra mycket lärdomar av. Vi har stått upp starkt mot topplagen, samtidigt som vi tappat ett par onödiga poäng mot lag längre ner i tabellen. Erfarenheten från årets säsong kommer ge oss en fin sporre att trycka på lite extra i spåret och gymmet när försäsongen drar igång för att uppnå en jämnare prestationsnivå över hela säsongen, Selma Frykholm.

Klara för nya Allsvenskan, tankar?
– Den största skillnaden blir nog att dubbelhelgerna med matcher mot Norrlandslagen byts ut mot ett vanligt serieformat och det känns som helt rätt väg att gå. Jag ser fram emot många timmar i bussen med den här fina gruppen, kortspel som retar upp vinnarskallarna och Fredriks uppriggade projektorduk som visar någon spännande landskamp.

Vad ser du fram emot just nu?
– Till att börja med blir det att gömma klubborna långt in i garderoben och tänka på annat. Spendera kvalitetstid med vänner och familj, ge lite kärlek åt studierna för att sedan väcka Storvretahjärtat till liv igen och stötta våra duktiga juniorlag som ska kvala till JSM kommande helger!

Några avslutningsord?
– Jag vill slutligen passa på att rikta ett stort tack till alla er som stöttat oss under säsongen! Från flick- och pojklag som hejat tillsammans med Red Eagles, till partners och serviceteam som gett oss fantastiska förutsättningar varje träning och match. Med er i ryggen kommer vi lyfta ännu en nivå till kommande säsong! Avslutar hon.