Albin Sjögren: Det trodde jag aldrig skulle hända

22 maj 2017 08:36
Summercamp

På Storvretas sommarläger blir man tränad av Storvretas SSL-stjärnor. Nu kommer en serie kortare intervjuer där ni får läsa några spelares tankar inför kommande sommarläger. Nu är det dags att träffa en av våra All-Stars, Albin Sjögren.

Vad tycker du är viktigt för att bli en bra innebandyspelare? – Det är ju något klyschigt man kommer dra till med. Men att våga misslyckas på innebandyplan, våga göra sköna grejer och ta mycket initiativ, lägga avgörande passningar och ta skott från dåliga vinklar och så vidare. Om du inte vågar kommer du aldrig att lyckas. Sen att träna stenhårt och alltid ge hundra procent jag tänker alltid att om jag inte är vän med klubban så kan man fan alltid kämpa, benen och inställningen är det aldrig fel på, berättar Albin Sjögren.

Vad ska man förvänta sig när man har dig som tränare? – Man ska förvänta sig att ha roligt. Men lyssnar man inte så kan jag bli less. Så de barn som läser det här får gärna lyssna när jag håller i träningarna i sommar, fortsätter han.

Vad har du för roliga Storvreta Summercamp minnen? – Roligaste minnet är när jag själv var en av barnen på Summercampen för cirka 10 år sedan. Jag hade Mattias Samuelsson och före detta Storvreta spelaren Kristoffer Svensson som ledare. Idag är jag otroligt bra vän med båda två. Det trodde jag aldrig skulle hända när jag var en av deltagarna.

Vad har du för hälsning till deltagarna? – Som gammal nattvakt har jag en hälsning att lägg er i tid. Det är ingen lek att säga till 200 deltagare att gå och lägga sig, avslutar Albin Sjögren.

Sista anmälningsdag är 29 maj!