Ny målfest i Storvretaseger mot Jönköping!

25 februari 2018 18:20

I början gick Storvreta till en 2-0 ledning men Jönköping kom igen och om till 2-3 i inledningen av andra. Sen kunde dock Storvreta komma tillbaka och ta en säker 8-4 seger.

Innan matchstart välkomnades Jesper Berggren in på plan och han firades av publik och Storvretalegendarer med flera med ljudliga applåder och tal.

När matchen drar igång verkar allt rulla på som vanligt. Storvretas Emil Helmrich och Nicklas Paulsson pressar hårt, vinner bollar och skar chanser. Likaså Valdemar Ahlroth och Albin Sjögren som fixar 1-0 efter dryga fem minuter när Sjögren får in bollen. Det dröjer sen 10 minuter tills nästa mål faller när Paulsson hittar Victor Andersson som får in den på något sätt, 2-0. Men Jönköping viker inte ner sig och Rickard Hessmer gör 2-1 och Martin Glimberg trycker in 2-2 i powerplay strax innan perioden är över.

Jönköping fortsätter dra sig hemåt i andra perioden och kontrar. Men det är ett skott utifrån av Oskar Malmgren som ger bortalaget ledningen för första gången, 2-3 efter 5:19. Fyra sekunder från periodens mittpunkt är det sen Storvretas tur att slå till i powerplay, Ahlroth prickar in 3-3. Strax därefter kommer Alexander Rudd fri från högerkanten men han missar krysset med någon centimeter. Även Jönköping har sina chanser som när Hessmer vrider runt och avslutar från nära håll. Med Henrik Stenberg på botbänken får bortalaget ännu en chans i powerplay men det leder bara till att Storvreta får straff efter att Mattias Samuelsson brutit sig fri. Gustav Jansson räddar Sjögrens försök men i fyra mot fyra kan Andersson ge Storvreta en 4-3 ledning. Med strax under tre minuter kvar av perioden kommer också 5-3 när Niklas Winroth placerar den i krysset från en position i slottet.

Efter bara 20 sekunder av den tredje perioden kontrar Filip Stenmark in 6-3. Strax över två minuter senare kommer också 7-3 genom Jimmie Pettersson från när håll. Jönköping får ytterligare chans i numerärt överläge när Emil Helmrich åker på sin andra utvisning för matchen men Jacob Pettersson står för några fina räddningar och Storvreta håller ut. Efter 8:10 kommer Tobias Zälle fri från kanten och får in 7-4. Men under minuten senare kommer Stenberg helt ren från mitten, han lägger över den på backhand och forcerar in 8-4. När sen Robin Nilsberth åker på en två kan nästan Otto Weidman trycka in 8-5 men Mattias Samuelsson täcker skottet förnämligt. Det blir seger med 8-4 och Storvreta stärker sin serieledning med tre nya poäng.

Matchstatistik Storvreta IBK vs Jönköpings IK 8-4

Redan på nu på onsdag är det dags för hemmamatch igen! 19:00 spelar Storvreta IBK mot Linköpings IBK i IFU Arena, köp de bästa platserna här nu!