“Alla ska trivas och tycka det är kul att komma hit”

14 juni 2017 09:06

I slutet av maj var det avslutning för Storvreta IBK:s SSL-arrangemangsgrupp. Medarbetarna samlades för att äta middag, ha trevlig och utvärdera säsongen som gått.

– Det har gått bra! I början var det tufft men, det var det för alla, men sista 8–9 veckorna måste jag säga att det gått mycket bättre, det har jag också framfört till IFU och de är tacksamma för den kritiken, det har funkat jättebra på slutet, säger arrangemansansvarige Niklas Fjärstedt. Flytten från Fyrishov till IFU Arena har varit tuff. Med en ny arena innebär det nya rutiner för alla och det har varit en invecklad process att gå i mål med.

– Det var jobbigt i början för ingen visste vad man skulle göra. Alla sprang som yra höns och ingen hittade någonting men när alla kommit i rollerna så behövde man bara ha ett övergripande öga så att ingenting glöms bort. Det har varit kul, jag är stolt att jobba med det här gänget, alla ställer ju upp frivilligt, säger Niklas Fjärstedt.

– Jag tycker det gått jättebra även om det har varit väldigt mycket inlärning i att lära känna arenan. Vi har upptäckt nya saker hela tiden så folk har ju fått visa ett större mått tålamod än tidigare då alla rutiner var väldigt inkörda i den tidigare arenan, säger marknadschef Robert Andersson.

Robert Andersson betonar vikten av arrangemansgruppen. Han berättar sedan att det är många i arrangemangsgruppen som varit med väldigt länge och lagt många år på att vara med och bygga upp Storvreta IBK:s arrangemang till att ligga i Sverigetoppen. – Jag tror att alla har roligt och det är egentligen hela målsättningen för gruppen. Min målsättning har alltid varit att alla ska trivas och tycka det är kul att komma hit. Då blir det ju också ett bra bemötande mot de som kommer hit. Trivs man och har roligt så agerar man därefter också, säger Niklas Fjärstedt.

Är du taggad inför en ny säsong? – Ja, även om jag vill fördela lite av ansvaret runt om i organisationen, det här det är min ambition i alla fall. Det ska finnas någon som är arrangörsansvarig högre upp som har det totala ansvaret, sen ska man ha tre eller fyra olika ben som sköter sig själva. En runtom den del som jag skött om runt plan, en del som sköter kassan och en del som sköter kiosk och försäljning. De ska vara fristående grupper som jobbar under ett totalt paraply, säger Niklas Fjärstedt.

Inför nästa säsong är Niklas Fjärstedt tydlig med vad man ska förvänta sig när man kommer till IFU Arena för att se Storvreta IBK spela i SSL. Fart och fläkt, ett bra intro och en bra stämning runtomkring. Redan när man kommer innanför dörrarna så ska man veta att man är på en Storvretamatch.

Vill du vara med och bidra till att Storvreta IBK:s matcharrangemang fortsätter att vara bäst i Sverige? Maila marknadschef Robert Andersson på [email protected].