Tobias Gustafsson ”Många ungar att hålla reda på”

15 augusti 2017 15:57
Summercamp

Storvretas stjärnförvärv Tobias Gustafsson är en av flera gruppledare under Storvreta Daycamp. Gruppledarna har hand om sina grupper från nio till fyra, måndag till fredag och är ryggraden i Storvretas läger.

Hur är det att vara gruppledare?
– Det är bra! Det är många ungar att hålla reda på men än så länge så har jag haft koll på alla, det känns bra, säger Tobias Gustafsson med ett skratt.

Hur ser dagarna ut för deltagarna?
– De har varit i snitt två innebandypass sen ett styrke- och fyspass, sen har det varit teori också.

Vad har du själv för erfarenheter av sommarläger?
– Tror aldrig jag varit på ett innebandyläger men hockeyläger har jag varit mycket på så det här är lite nytt för mig också. Men man önskar att man själv hade fått vara på ett sånt här läger.

Vad tror du deltagarna får med sig från veckan?
– Jag tror att de framförallt kommer få med sig lite nya vänner. Förhoppningsvis får de också med sig lite små knep som de snappar upp dels från sina kompisar men även från oss ledare.

Hur sköter sig din grupp?
– Ja, det är till och från säger han med ett skratt. Nä, men de sköter sig bra än så länge, de lyssnar i alla fall.

Samtidigt fortsätter din egen träning inför SSL-säsongen?
– Ja, så det blir långa dagar här i IFU men det är lika bra att bekanta sig lite så man vet hur hallen ser ut så man hittar här sen.

Imorgon väntar Turbo Sport and Adventure Zone för alla Storvreta Daycamps deltagare, förhoppningsvis får Gustafsson med sig hela sin grupp dit.