Gameday - dags för hemmamatch mot Falun!

27 januari 2018 08:45

Missa inte sista matchen innan uppehållet för VM-kval! Mästarmötet mellan Storvreta IBK och IBF Falun drar igång 15:00 i IFU Arena idag och här får du förutsättningarna och Storvretas startuppställning!

Köp dina biljetter till matchen mot Falun här!

Övertygande seger i derbyt men nu är det ny match och det är inte vilken match som helst! De senaste 8 (!) åren har SM-gulden gått till Storvreta eller Falun och man har fyra guld var. Falun har vunnit säsongens båda möten på övertid, senast avgjorde Rasmus Enström med 1 sekund kvar på övertiden, 7-6.

Storvreta kommer från en vinstderbyvinst och Albin Sjögren är fortsatt Storvretas starkaste kort i poängligan med 17 mål och 29 assist men även nyförvärvet Valdemar Ahlroth har imponerat med 25 mål och 16 assist. En annan spelare som många reagerat på är annars backen Filip Stenmark som spelar riktigt fysiskt i försvaret, har varit väldigt stabil och dessutom börjat hota från backplats.

Falun äger förstaplatsen i SSLs poängligan genom Rasmus Enström som har 22 mål och 31 assist på sina 24 matcher. Inte långt bakom hittar vi hans radarpartner Alexander Galante Carlström på en fjärdeplats med 33 mål och 14 assist på blott 18 matcher. Men även Omar Aldeeb har fått många att höja på ögonbrynen och han har gjort 20 mål och 23 assist. Falun kommer från en 6-3 seger hemma mot AIK och leder serien blott 2 poäng före Storvreta IBK.

Seger i eftermiddag och Storvreta tar över förstaplatsen och sätter ner foten inför slutspelet! Nästa hemmamatch är först efter VM-kvalsuppehållet, 13 februari mot Pixbo, så passa på att njuta av en upplevelse i världsklass, Storvreta mot Falun 15:00!

Köp dina biljetter till matchen mot Falun här!

Du kan också läsa Aftonbladets Jonas Gustavssons tankar inför matchen mot Falun på hans innebandyblogg här.

Storvreta IBK startar som följer:
I mål
Viktor Klintsten

Förstafemman
Filip Stenmark – Robin Nilsberth
Henrik Stenberg – Niklas Winroth – Jimmie Pettersson

Andrafemman
Jesper Berggren – Tobias Gustafsson
Emil Helmrich – Victor Andersson – Albin Sjögren

Tredjefemman
Kristian Adolfsson - Mattias Samuelsson
Valdemar Ahlroth – Alexander Rudd - Michael Jansson

På bänken
Jacob Pettersson
Fredrik Lindholm
Nicklas Paulsson
Jacob Glas

IFU Arena bjuder på förstklassig uppladdning i form av följande meny som serveras två trappor upp på Terrassen 90 minuter innan matchstart:

• Varmrätt: Fläskfilémedaljonger som serveras med stuvade champinjoner, rostade rotfrukter och grönsaker.
  • Vegetariskt alternativ: Sojafärsbiff som serveras med stuvade champinjoner, rostade rotfrukter och grönsaker.
  • Pannkaka med sylt & grädde 45 kr (10 kr/extra pannkaka)

Matchbuffe 135 kr, 12-15 år 75 kr, upp till 12 år 65 kr.

På Terrassen kan du förboka dina platser på [email protected] uppge: Terrassen. alt 018- 20 10 10.

Mat och dryck betalas/faktureras från baren på plats.