”Vi ska ha roligt ute på banan”

27 december 2017 10:16
Storvretacupen

Klockan 9:00 idag tekade Storvretacupen igång. Flera Storvretalag fanns med under de första omgångarna, bland dem hittade vi Storvreta IBK F01/02 som spelar i F01 grupp 1.

Innan premiärmatchen i IFU Arena A mot Livets Ord IF växlade vi några ord med tränare Conny Wennberg.

Vilka förväntningar har ni inför cupen?
─ Nja, det är väl mer att försöka utveckla oss och få till vårat spel. Det är väl de förväntningarna och så att det går så bra som möjligt men det kommer i andra hand, säger Conny Wennberg.

Hur ser motståndet ut i gruppspelet?
─ Det kommer bli tufft! Det kommer det bli så vi kommer försöka ligga lite mer på försvar och kontra är tanken.

Har ni förhoppningar om A-slutspel?
─ Ja, förhoppningar har man alltid, det har man säger han med ett skratt och fortsätter. Men som sagt det kommer bli tufft men vi ska göra vad vi kan.

Vad ska man förvänta sig om man kommer och ser er spela?
─ Förvänta sig att vi ska ha roligt ute på banan och kunna bjuda till camp och kämpa. Sen försöker vi självklart spela fin innebandy.

Det blev seger för Storvreta IBK F01/02 med 2-1 över Livets Ord. Nästa match blir mot IBF Säter klockan 14:10 i Fyrishov hall E. Ni kan följa laget, och alla andra lag via Sportswik appen eller se de live via Solidsports playkanal.