Ebba Johansson klar för Storvreta IBK!

20 april 2024 08:58
Dam

Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Ebba Johansson valt att skriva på för Storvreta IBK.

− Det här är en spelare som vi följt länge och som vi nu är mycket glada över att hon ansluter till vårt lag. Ebba Johansson har en hel del rutin trots att hon är ung. Hon har bland annat viktig erfarenhet från SSL både med Sirius och nu senast i Åkersberga. Hon har även under säsongen fått fin erfarenhet från U19-landslaget, konstaterar tränare Noél Alm Johansson och fortsätter.

− Ebba Johansson är en snabb forward med ett riktigt vasst skott. Det ska bli väldigt intressant att följa henne nu när hon tar steget över till Storvreta IBK.

Ebba Johansson kommer alltså närmast från Åkersberga IBF i Svenska Superligan där hon stod för 12 mål och 4 assist på 21 matcher.

−Jag valde Storvreta IBK för att jag vill vara med på deras storsatsning upp i SSL, jag vet att det är en förening som har det som krävs för det och som även ger bra förutsättningar för oss spelare. Det är även kul att komma tillbaka till Uppsala och till ett lag där jag spelat med många innan. Jag ser också Storvreta som en perfekt klubb för min individuella utveckling och tycker det känns väldigt rätt i tiden att komma hit, berättar Ebba Johansson.

Innan Åkersberga återfanns den skickliga forwarden i IK Sirius FBC i SSL under två säsonger men nu är det Storvreta IBK som gäller framöver.

− Jag har väldigt höga förväntningar på denna säsong. Jag tycker de är dags för Uppsala att ha ett damlag i SSL igen och de vill jag vara med och bidra till. Det hade varit extremt roligt att spela ett kval upp men jag ser också fram emot vägen till det då det kommer krävas extremt mycket av oss som lag och den resan kommer bli rolig. Jag vet också att det är ett lag med väldigt drivna och duktiga tjejer så det ska bli kul, avslutar hon.

Kontraktet är skrivet på två år.