Emil Helmrich “Vi spelar ut och åker hem med tre poäng!”

16 december 2017 08:55

Imorgon, söndag, är det dags för bortamatch mot AIK. Löpstarka forwarden Emil Helmrich analyserar förlusten mot Dalen och blickar mot kommande bortamatch.

Hur upplevde du matchen mot Dalen?
─ Den var väl lite som vi förväntade oss med att vi var mycket bollförande. Sen får de några bollars ledning och de kan spela på det. Sen har vi inte rätt skärpa i sista tredjedelen för att kunna vända matchen, berättar Emil Helmrich.

Var det tunga ben efter hellweek?
─ Klart det kändes att vi hade haft en tung vecka inför matchen och att det var länge sen vi spelade match.

Vad tycker du om din egen insats?
─ Sådär, tycker hela vår femma gör en bra första period men tappar det helt i andra, fortsätter han.

Närmast AIK, vad förväntar du dig för matchbild?
─ Att vi spelar ut och åker hem med tre poäng!

Vad talar för att ni studsar tillbaka direkt?
─ Vi kände hur tråkigt det var att torka senast så det är inget vi gör igen! Avslutar Emil Helmrich.

Matchen mot AIK drar igång 17:00 på söndag och du ser den på SSLplay här. En match kostar 89:- men köp gärna månadsabbonemang för 249:- och välj att stödja Storvreta IBK,