Valdemar Ahlroth ”Fortsätter bygga upp inför slutspelet”

19 februari 2018 13:05

Det blev seger för Storvreta borta mot Växjö med 2-9. En match som var extra speciell för målfarliga Valdemar Ahlroth med lång bakgrund i Vipers.

Hur var det att vara tillbaka i Fortnox som bortaspelare?
─ Det va inte det lättaste. Det var spänt innan och periodpauserna blev nervösa, ovant för mig, brukar hålla mig lugn. Men det va kul att få se så många man lärt känna förut och skönt att vi tog tre poäng, berättar Valdemar Ahlroth.

Mycket känslor?
─Ja, det är sällan man får känna hur starkt idrotten påverkar en känslomässigt. Det fick jag göra nu.

Och du visade att släkten är värst?
─ Ja, eller jag va väl inte matchavgörande denna fight, konstaterar han med ett skratt och fortsätter. Jag har väldigt fina kollegor i laget jag spelar för nu som tur va.

Och gedigen insats av laget som helhet?
─ Ja, vi spelade bra, var väldigt effektiva. Tycker inte 2-9 speglar matchbilden bra men vi vinner rättvist.

Vilka målfester ni bjuder på?
─ Vi vill ju spela innebandy som lockar publik, det är vad det handlar om. Försöker inte hålla tvåmålsledningar, vi gör nästan alltid upp mot 10 mål eller fler, det är en styrka!

Vad tar ni med er från matchen i övrigt?
─ Vi tar med oss att vi lyckats slå ett väldigt starkt Växjö båda mötena, det är väldigt starkt. Vi fortsätter bygga upp inför slutspelet som börjar snart.

Nu ladda om för match mot JIK?
─ Yes, JIK hemma på söndag, förhoppningsvis en målfest till våran favör även då. Det gillar fansen hemma i Uppsala! Avslutar Valdemar Ahlroth.

Storvreta IBKs nästa match i SSL är hemma i IFU Arena söndag den 25 februari 16:00 mot spännande nykomlingen Jönköping, säkra de bästa platserna redan nu här!