Idag 1 match

Dags för kval till division 1!

28 mars 2024 06:57
Herrjunior

Storvreta IBK:s herrjuniorer spelar ikväll kval till herrarnas division 1 i bäst av tre matcher mot Per-Ols IBF.

Matchen börjar 19:45 i IFU Arena och entrén är 70:-, alla medlemmar i röd tröja går in gratis. Match två är sedan borta på söndag 14:00, tid och plats för den tredje matchen bestäms vid behov.

Kan du inte vara på plats så ser du matchen på Solidsport här!

− Vi är i slutet av en mycket turbulent säsong. Jag tycker att det har varit många utmaningar för killarna i både Juniorallsvenskan och H2 GUD i år, och jag kunde inte vara mer stolt över att se hur de har hanterat dem. Det här är en grupp killar som har lärt sig mycket av våra höga och låga ögonblick förra säsongen, och vi är nu i ett ögonblick då jag är säker på att alla kommer att visa vad de kan, för det är vad vi har byggt upp till. Vi har uppnått våra försäsongsmål som var att vinna båda serierna, men nu är det dags för slutspel och att visa vår kompetens och mentala styrka på kort sikt, berättar huvudtränare Jan Volak och fortsätter.

− Vi förväntar oss en tuff serie i H1-kvalet mot Per-Ols som redan har slagit sin lokalrival innan han möter oss, men den här säsongen har förberett oss mer än tillräckligt bra för att möta den utmaningen och bli framgångsrika. Vi kommer att behöva flytta fokus snabbt när vi spelar vårt JAS-slutspel mitt i H1-kvalet, men jag tror att killarna är medvetna om vad de ska göra och fokus är lika högt som det har varit hela året. Vi är redo att tävla, och vi kommer gärna att så många fans som möjligt hittar till IFU på torsdag och Storvreta på lördag.

Nu kvittar alla tidigare resultat så ta er ner till IFU Arena och heja fram Storvreta IBK till seger!

Välkommen till IFU Arena!