Felicia Andersson klar för Storvreta IBK!

16 december 2022 12:29
Dam

Det är med stor glädje vi kan berätta att Felicia Andersson valt att skriva på för Storvreta IBK för resten av säsongen.

− Det ska bli mycket intressant att få in en spelare som Felicia Andersson till vårt lagbygge. Eftersom hon framöver kommer att ha utbildning i Stockholm så ser vi detta som en möjlig långsiktig investering, konstaterar tränare Noél Alm Johansson och fortsätter. − Felicia har under flera säsonger visat att hon är mycket poängstark och en spelare som kliver fram i avgörande lägen. Snabb, klok och sätter medspelare i bra lägen. Precis en sådan spelare som vårt unga Allsvenska lag behöver.

Felicia Andersson har spelat för sin moderklubb Partille IBS i division 1 eller Allsvenskan under stora delar av sin innebandykarriär men har också erfarenhet av SSL tillsammans med Warberg IC.

Nu återförenas hos med sin syster Saga-Maja Andersson i Storvreta IBK, vilket är en av anledningarna till övergången.

− Dels så spelar min syster där så jag har ju varit lockad sen innan att spela med syrran igen och sen så har jag kommit in på studier nära här så därför så föll det på att spela i Storvreta. Känns väldigt bra, känns som en bra förening också och ett bra lag, säger Felicia Andersson.

Kontraktet är skrivet för resten av denna säsong och nästa och förväntningarna är klara.

− Förväntningarna är dels att vi ska hålla oss kvar i Allsvenskan sen så hade det alltid varit trevligt om man tog någon av topplaceringarna men det får vi se. Vi får ta det som det kommer, avslutar hon.

Stort tack till FBC Partille för ett gott samarbete i samband med övergången till Storvreta IBK och därmed är Felicia Andersson uttagningsbar till söndagens hemmamatch i Allsvenskan Östra mot AIK.