Ikväll är det dags för derby!

25 januari 2018 08:55

Ikväll är det dags för DERBY i IFU Arena. Matchen drar igång 19:00 och det är kommer bli fullt ös i en fullsatt arena! Här kan du läsa på inför matchen och se hur Storvreta IBK startar.

Storvreta IBK kommer ifrån en storseger mot AIK med 15-5 och verkar ha hittat formen inför derbyt. Matchen mot AIK hade flera olika målskyttar och var ett rejält styrkebesked efter en stark match borta mot Dalen som vanns med 0-4.

Sirius kommer från två uddamålssegrar mot bottenlagen Örebro Kings, 3-4, och Team Thorengruppen, 5-4. Vinsterna har gjort att Sirius klättrat rejält i tabellen och lagt sig på en nionde plats, blott fyra poäng bakom Dalen som innehar den sista slutspelsplatsen och dessutom har två mer matcher spelade.

Storvreta vann säsongens första derby i oktober på övertid med 4-5 medan säsongens andra derby vanns av Storvreta med 6-3.

De som inte lyckats säkra biljetter till kvällens match kan se matchen på SSLplay här. En match kan ses för 89:- men teckna gärna månadsabbonemang för 249:- och välj att stödja Storvreta IBK.

Storvreta IBK startar som följer:
I mål
Viktor Klintsten