Förlust i målfest mot Mullsjö!

6 mars 2018 21:15

Storvreta och Mullsjö bjöd på en rejäl målfest i Nyhemshallen. Mullsjö drog ifrån till 3-0 i början av den första perioden och sen flöt det bara på för hemmalaget. Slutresultatet skrevs tillslut till smått otroliga 13-8 till Mullsjös fördel!

Det är ett högt tempo från start i matchen och det tar bara strax över minuten för första målet att falla. Henrik Olofsson slår en pass från eget mål som smiter förbi Isac Rosén och hittar fram till Kim Ganevik precis framför Storvretas mål, Ganevik viker sen in bollen. Hemmalaget kan sen sätta 2-0 genom Petter Vaqn Keppel och 3-0 genom David Gillek innan Storvreta svarar. Valdemar Ahlroth snor åt sig bollen av Henrik Olofsson och sätter 3-1 i krysset efter 7:51. Storvreta har sen mycket boll och bland andra Jimmie Pettersson har några fina chanser. Men med strax över fem minuter kvar av perioden kommer Gustav Svensson fri från högerkanten, lägger över den på backhand och hänger in 4-1. I slutskedet av period har Olofsson en rejäl chans som Viktor Klintsten räddar och på andrasidan får Benjamin Löfdahl visa upp sig när Albin Sjögren nästan vispar in den. Men efter 17:18 kommer 5-1 när Gillek hittar in till Anton Vestlund i höga slottet.

I den andra perioden tar det mindre än minuten för Storvreta att reducera. Henrik Stenberg fångar upp en boll mitt framför Mullsjös mål och släpper den kort till Pettersson som smäller in 5-2. Både Rosén och Ganevik har sen väldigt vassa chanser men Klintsten gör några enorma räddningar och håller Storvretas momentum uppe. Redan i första perioden var spelet fysisk och grinigt och det håller i sig i andra. Efter dryga fem minuter kommer 6-2 när Rosén styr in ett skott från Olofsson. Strax efter kommer dessutom 7-2 när Van Keppel trycker sig igenom Storvretaförsvaret och hittar nätet. Efter 6:46 hittar Ahlroth fram med en lång diagonal till Sjögren som trycker in 7-3 på ett direktskott. Men Mullsjö svarar när Rosén trycker in en retur till 8-3. I spel fem mot fyra, när Storvreta plockat målvakten, kan sen Storvreta reducera när Niklas Winroth trycker in en retur på ett frislag. Strax efter gör Pettersson 8-5 när Ahlroth hittar honom i höga slottet, även nu med Klintsten på bänken för ett numerärt överläge. Men innan perioden är över kan Rosén vinkla in 9-5 från mitt framför mål.

I inledningen av den tredje perioden har Stenberg en riktigt fin chans men istället vänder Mullsjö på spelet och sätter 10-5 genom Westlund. Strax efter slänger Nygård in 11-5 från sargkanten. Men Storvreta viker inte ner sig och efter 6:28 spelar Ahlroth rakt över banan till Mattias Samuelsson som lägger in den till Tobias Gustafsson i mitten och han sätter 11-6. Storvreta fortsätter pressa men detta är Mullsjös kväll och Anton Wibring sätter 12-6. Någon minut senare droppar Sjögren bollen till Gustafsson som håller i bollen och trycker sen in 12-7. I matchens slutminuter tar Storvreta ut målvakten och spelar i sex mot fem. Ahlroth hittar då över till Sjögren som inte riktigt får träff men bollen letar sig in, 12-8. I bytet efter kan dock Ganevik sno åt sig bollen och lyfta in 13-8 i tom kasse.

Matchstatistik Mullsjö AIS vs Storvreta IBK 13-8

På lördag väntar grundseriens sista hemmamatch! 17:40 tar vi emot Mika Kohonens FC Helsingborg. Se till att snagga de bästa platserna redan nu, klicka här!