”Har höga förväntningar inför matcherna framöver”

5 december 2017 07:34
Damjunior

Det blev två förluster för Storvreta IBK i DJ-SM regionslutspelet i helgen men tränare Daniel Eriksson ser ljust på insatsen och fortsättningen av säsongen.

Förlust mot KAIS Mora UIF 8-0 och Örnsköldsvik 1-6, två tuffa matcher i DJ-SMs regionslutspel?
– Ja, det var två tuffa matcher, vi mötte två väldigt bra lag.

Vad tycker du om eran insats?
– Tycker vi släpper in lite för mycket mål och gör för några framåt! Att göra ett mål på sex perioder vinner man inga matcher på. Det kändes som vi gjorde det bra fram till mållinjen, där låste det sig. Vi är med i matcherna i två perioder, ligger visserligen under med 3-0 och 3-1 men spelmässigt och chansmässigt är vi lika bra tycker jag, bara att de andra sätter sina chanser och inte vi. Sen i tredje måste vi trycka på för reducering och det blir lätt o blotta sig då, berättar Daniel Eriksson och fortsätter.

– Men stundtals spelar vi riktigt bra och trycker tillbaka både Mora och Örnsköldsvik och de båda har SSL-spelare och allsvenska-spelare med i sina lag så det gör vi bra. Tjejerna krigar, sliter och kämpar hela tiden och ger aldrig upp även fast vi har stolpe ut, starkt gjort!

Var det några spelare som stod ut?
– Som sagt, tycker att alla sliter och kämpar järnet! Tycker Elin (Ekarv), Jossan (Josefin Eriksson) och Hubbe (Viktoria Hübinette) ändå gör det bra på backsidan. Hade inte de spelat som de gjorde hade det nog kunnat blivit större siffror. Linnéa (Hammar) gör det bra också, inte så lätt när man har nån som synar varenda steg man tar.

Vilka förväntningar har du på den fortsatta säsongen i JAS?
– Spelarna är ju från två olika lag så alla tränar ju inte ihop så desto mer vi får spela ihop desto bättre blir vi! Nu när serien vänder så är min känsla att vi tar mer poäng än första mötena. Så jag har höga förväntningar inför matcherna framöver, det ska bli spännande! Avslutar han.

Närmast väntar en bortamatch för Storvreta IBK i JAS B dam där man kommer att spela mot Strömsbro IF i Testebo Arena, Gävle 19:30 fredag den 15 december.