Storseger över AIK hemma i IFU!

21 januari 2018 18:55

Efter en minst sagt explosiv öppning av matchen mellan Storvreta IBK och AIK IBF där Storvreta gick ifrån till 3-0 på under två minuter utvecklade sig sen matchen till en riktig målfest som Storvreta tillslut tog hem med 15-5.

Efter bara 9 sekunder lägger Robin Nilsberth över bollen till Jimmie Pettersson som smäller in 1-0. Strax över minuten senare drar Valdemar Ahlroth in 2-0 och 22 sekunder senare kommer 3-0 som AIK själva får in. AIK byter målvakt från Storvretabekantingen Albin Engholm till Jonathan Hjelm men fyra mål senare kommer Engholm tillbaka in i målet. Filip Stenmark pangar in 4-0 i spel fyra mot fyra och Alexander Rudd sätter 5-0 på straff. Men Storvreta är inte klara än! Efter dryga tolv minuter sätter Tobias Gustafsson 6-0 när han skjuter igenom en AIK-försvarare. Sen sätter Henrik Stenberg 7-0 när han får bollen på bortre. AIK har sina chanser men Viktor Klintsten är vass i kassen men med strax under fem minuter kvar av perioden bågar Kevin Haglund in 7-1 från Storvretas högerhörn.

AIK har mycket att prata i paus och tar så pass lång tid på sig att de åker på en utvisning för fördröjande av spel. Utvisning blir också ödesdiger då Niklas Winroth trycker in Ahlroths retur. Men när vi närmar oss periodens tredje minut trycker Oskar Hagberg in 8-2. Men efter 8:24 kommer 9-2 när Robin Nilsberth drar iväg bollen från mitt linjen. 9:28 in sätter Oscar Janthe 9-3 från snäv vinkel. Men målfesten fortsätter och med strax över fjorton minuter gånga kommer Emil Helmrich fri och sätter 10-3. Med strax över två minuter kvar av perioden lämnas sen Rudd helt själv med Engholm och han hänger upp den helt skoningslöst, 11-3. Sen hinner även Pettersson trycka in 12-3 innan periodpaus.

Inför den tredje perioden har Jacob Pettersson fått hoppa in i Storvretas mål och har får en oturlig inledning när 12- 4 slinker in efter 2:19 men sen rullar det på igen. Winroth kan sätta 13-4 och lagkapten Mattias Samuelsson fyller på med 14-4. Men AIK har inte gett upp och kämpar på och med strax över fem minuter kvar av matchen sätter Linus Hellqvist 14-5. Men innan matchen är över kan Jimmie Pettersson fullborda sitt hattrick och fastställa slutresultatet 15-5!

Matchstatistik Storvreta IBK vs AIK IBF 15-5

Närmast vänter DERBY borta mot IK Sirius IBK torsdag 25 januari 19:00 IFU Arena och vad vi förstår är det slutsålt! Nästa hemmamatch är sen mästarmötet med IBF Falun på lördag 27 januari 15:00 och redan nu kan du köpa biljetter till matchen mot Falun här.