Mattias Samuelssons tröja ska upp i taket!

11 mars 2024 09:00

Det som många supporters önskat under en längre tid ska äntligen bli verklighet. I samband med den första kvartsfinalen av Svenska Superligan kommer Mattias Samuelssons nummer 13 hissas upp i taket.

Sedan tidigare hittar vi Hannes Öhmans nummer 14 och Jesper Berggrens nummer 21 uppe i IFU Arenas tak och nu ska de få sällskap av nummer 13.

− Det är med stor glädje vi kan meddela att Mattias Samuelsons tröja kommer att hissas i taket i IFU Arena i samband med vår första slutspelsmatch. Mattias är med all rätt omåttligt populär såväl inom som utanför klubben, inte bara för sin skicklighet på planen, utan också för sin ödmjuka och lojala personlighet. Han var vår kapten, han var landslagets kapten, ett landslag där Mattias var en dominerande spelare som erövrade ett antal medaljer av ädlaste sort. Vi hoppas se Mattias i nya roller framtiden inom Storvreta IBK, han har mycket kvar att ge, konstaterar Ingemar Lundqvist, Ordförande i Storvreta IBK.

Mattias Samuelsson kom till Storvreta IBK inför säsongen 05/06 och växte snabbt fram till en publikfavorit. Under sina 17 säsonger i rödsvart har backen med en underbar uppväxt hunnit med bland annat sju SM-guld, fyra guld i Champions Cup och två VM-guld!

Han inledde innebandykarriären med att bli årets rookie och blev sen årets back tre gånger. Och detta är bara en kort sammanfattning av en makalös karriär för en spelare med en otrolig vinnarskalle som för alltid kommer att förknippas med Storvreta IBK.

Trots spel i Veteran-SM denna säsong och kanske även i framtiden är det nu dags för hans tröja att bli hissad i samband med den första kvartsfinalen av årets slutspel.

− Att bli uppmärksammad på detta sätt är oerhört smickrande. Jag känner en spontan glädje och enorm tacksamhet. Det kommer utan tvekan att bli en fantastisk dag, full av känslor. Jag vill dela den med alla Storvreta supportrar, men framför allt med min familj, berättar Mattias Samuelsson.

Den första kvartsfinalen kommer att spelas torsdag den 21 eller fredag den 22 mars i IFU Arena.

Håll ett öga på våra kanaler för information kring spikade datum för kvartsfinalen, biljettsläpp och mer.