Robin Nilsberth “Det ska inte hända igen!”

7 mars 2018 15:15

Förlust borta mot Mullsjö 13-8 och Storvretas vinstrad är över för nu. Stjärnbacken Robin Nilsberth analyserar matchen och blickar mot FC Helsingborg på lördag.

Vad hände i Nyhemshallen igår?
─ Vi kom inte upp i nivå. Spelar man inte på topp i SSL är det svårt att vinna matcher, framförallt nere i Nyhemshallen, konstaterar Robin Nilsberth.

Kändes ändå som ni gasade matchen igenom iallafall?
─ Vi försökte, men jobbade för mycket en och en. Att släppa 13 mål är alldeles för dåligt!

Finns det något man kan ta med sig från en sån här match?
─ Vi gör trots allt åtta mål och hade rätt bra stäm i special teams. Vi kan också ta med oss känslan om hur surt det är att torska. Det ska inte hända igen!

Hur kändes det för egen del?
─ I paritet med lagets. Det är en lagsport och när vi förlorar så har insatsen inte varit tillräckligt bra, berättar han.

Hur viktigt blir det att få med sig en bra insats mot Helsingborg på lördag?
─ Viktigt! Vi ska vinna serien och då behöver vi en pinne till. Helsingborg är dessutom det läget vi inte har plusstatistik på iår. Vi har även revansch på oss själva att utkräva.

Chans för ny målfest i IFU på lördag?
─ Det hoppas jag! Vi vill alltid göra mycket mål och bjuda publiken på en positiv innebandy, avslutar Robin Nilsberth.

På lördag väntar grundseriens sista hemmamatch! 17:40 tar vi emot Mika Kohonens FC Helsingborg. Se till att snagga de bästa platserna redan nu, klicka här!