Valdemar Ahlroth klar för Storvreta IBK!

2 juni 2017 18:18

Det är nu klart att Valdemar Ahlroth skrivit på ett tvåårskontrakt med Storvreta IBK. Valdemar Ahlroth stod för 57 poäng som forward för Växjö Vipers den gångna säsongen och blir ett riktigt vasst tillskott till Storvretas trupp.

– Det är helhetsbilden så gör att jag väljer Storvreta. Jag får möjlighet till en fortsatt utbildning som jag påbörjat i Växjö samtidigt som jag kommer till ett lag som jag tror mycket på och som kommer gå långt. Sen kommer jag till en förening som jag följt sen jag var liten och det kommer bli väldigt häftigt att spela för dem, säger Valdemar Ahlroth.

Vad kommer du att bidra med? – Jag kommer bidra med en spetskvalité som jag tror saknas i Storvreta och som jag inte tror många andra i SSL besitter. Och jag hoppas det kan ta Storvreta till en högre höjd.

Men vilket mål ska laget ha? – Det är inget snack om att vi går för SM-guldet.

Vad tror du kommer att krävas för SM-guld? – Att vi håller en jämn nivå över tre formationer och att vi sätter formtoppen till slutspelet. Sen måste vi också göra an stabil säsong som gör att vi hamnar i en bra sits inför slutspelet, säger Valdemar Ahlroth.

Kommer du gå in med några personliga mål? – Mina personliga målsättningar är att ta ytterligare kliv och göra en starkare försäsong än tidigare sen vill jag komma topp tio i poängligan och bidra till att Storvreta kommer till den SM-final vi vill spela.

Hur blir det att få IFU Arena som hemmaarena? – Det kommer bli häftigt! Jag är vann vid att spela i Växjö som har en fin hall och det ska bli skönt att komma till ett lag, och en stad, där man får riktigt bra förutsättningar, säger Valdemar Ahlroth.

Valdemar Ahlroth kommer att presenteras på Ultimate Performance nu på måndag 5e juni klockan 9:00 då han signar kontraktet och drar på sig tröjan. Alla intresserade är välkomna för att hälsa på Storvreta IBK:s senaste nyförvärv.