Idag är det hemmamatch mot IBK Dalen!

12 december 2017 06:55

Idag klockan 19:00 ska Storvreta IBK möta IBK Dalen från Umeå. Missa inte chansen att se Storvreta IBK spela inför sin fantastiska hemmapublik i IFU Arena.

Du köper dina biljetter till matchen mot IBK Dalen här!

Storvreta fick sin första förlust på ordinarietid borta mot Helsingborg i slutet av november men har studsat tillbaka och har nu tre raka segrar. Anmärkningsvärt dessutom att Storvreta gjort 29 mål på de två senaste matcherna och tjugo på de två senaste matcherna! Senast stod Niklas Winroth för ett hattrick och matchen innan var det Albin Sjögren som fick med sig tre kassar. Storvreta ligger fem poäng bakom förstaplatsen i SSL med en match mindre spelad. Jimmie Pettersson kommer inte starta men kommer få speltid och Alexander Rudd är med på bänken.

Dalen balanserar på sista slutspelsplatsen och har haft det tufft senaste matcherna. I söndags blev det förlust med 0-8 mot IBF Falun och matchen innan det var man i IFU Arena och slogs tillbaka med 5-4 efter straffar. De kommer vara taggade till tänder och kommer ge Storvreta något att bita i.

Storvreta IBK startar som nedan om allt går enligt planerna.

I mål
Viktor Klintsten