17 Dec 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Dags för bortamatch mot Dalen!

17 januari 2018 11:30

Ikväll spelar Storvreta IBK uppe i Umeå mot IBK Dalen 18:30. Du ser matchen på SSLplay och här hittar du förutsättningarna, inte minst Storvretas startuppställning.

Du ser matchen mot IBK Dalen onsdag 18:30 på SSLplay här. En match kostar 89:- eller varför inte teckna månadsabonnemang för 249:- och välja att stödja Storvreta IBK.

Med en del småskavanker har Storvreta fått byta formationer en hel del sista tiden och ikväll är det nya linor som gäller som du hittar nedan. Det blev annars seger på övertid hemma i IFU Arena senast med 7-6 mot Örebro och frågan är om det blir lika målrikt ikväll? Senast Storvreta möte Dalen var 12 december och då blev det förlust med 4-6 efter att Dalen bland annat stått för tre obesvarade mål i den andra perioden. Albin Sjögren stod för ett mål och två assist i den matchen och fortsätter jaga toppen i poängligan.

Dalen ligger på sista slutspelsplatsen men har en drös lag efter sig som vill upp över sträcket. Senaste blev det förlust borta mot Falun på övertid med 4-3 men innan dess tog Dalen en fin 5-1 seger hemma mot Sirius. Dalens bästa poängplockare är den evigt unga norrmannen Ketil Kronberg som gjort 17 mål och 17 assist på 22 matcher inför kvällens fight.

På Jonas Gustavsson innebandyblogg kan man läsa:
Dalen – Storvreta 2: Svårbedömd match mellan två lag som vunnit varsin match mot varandra under säsongen, men Storvreta får tipset eftersom man är ett i grunden bredare och spetsigare lag. Dalen har ändå skärpt sig på slutet trots en hel del frånvaro, har spelat smartare och mer uppoffrande, och då har man också lyckats börja vinna matcher igen. Senast snodde man ju poäng av Falun till exempel. Storvreta tappade oväntat poäng mot Örebro senast, men tar full pott här.

Läs hela blogginlägget här!

Storvreta IBK startar som följer:
I mål
Viktor Klintsten