Idag 1 match

Välkommen på frukostinnebandy!

19 mars 2024 07:04
Partner

Om du är partner till Storvreta IBK är du välkommen på frukostinnebandy på fredagar i IFU Arena.

Det är tidig fredag morgon men det är glada miner i omklädningsrummet som till vardags tillhör Storvreta IBK:s SSL-lag. Storvreta IBK:s partners har samlats för innebandyspel med efterföljande frukost från ICA Kvantum Gränby.

− Det är fantastiskt att få starta dagen med innebandy, kroppen och hjärnan vaknar till liv. Men ska man vara ärliga är man ju där för frukosten, det finns inget bättre än att räkna skottäck med en varm kaffe i handen, berättar Gibons Anton Waldenvik.

Det är tre mot tre spel på liten plan som gäller och efter man delat klubbor drar man igång.

− Tycker detta är superkul att köra frukostinnebandyn då man kombinerar nätverkande samt får möjligheten att röra på sig, fyller Johan Lundqvist från Lundqvist EL på.

Det är spelare på alla nivåer och bland Storvreta IBK:s representanter hittar vi damlagets lagkapten Selma Frykholm och herrlagets assisterande tränare Kim Johansson. Allt som oftast hittar man också Mattias Samuelsson där som numer kanske tillhör lag Upplands Bilforum.

− Det som är kul är att det kan vara alla nivåer på innebandyn. Sen är ju inte Hannes så bra som han tror, fortsätter Johan Lundqvist med ett skratt.

För givetvis hittar vi också marknadschef Hannes Öhman på plats. Det är både gåinnebandy och korta löpningar, fina passningar och udda mål på agendan under morgonen. Vissa tar i mer än andra men alla avslutar passet med ett leende, inte minst när de får syn på frukostpåsen från ICA Kvantum Gränby. Hur det är att spela innebandy 7:00 på en fredag?

− Pulshöjande... Jag skulle inte snöra på mig löparskorna vid 07.00 men jaga en boll går tydligen bra. Man kommer dit lite såsig och trött och lämnar pigg och redo för dagen, avslutar Anton Waldenwik.

Är du partner med Storvreta IBK och vill vara med, eller kanske någon som vill bli partner för att vara med, kontakta marknadschef Hannes Öhman.

Försäljnings- och Marknadschef: Hannes Öhman
E-post: [email protected]