Frida Bägerfeldt ”Alla spelare gjorde det bra redan från start”

6 februari 2018 08:55
Dam

Det blev vinst med hela 12-1 hemma i IFU Arena mot Hedemora i helgen i division 1. Stabile målvakten Frida Bägerfeldt berättar om matchen.

Kan du berätta om matchen mot Hedemora?
─ Tycker alla spelare gjorde det bra redan från start. För min del var det kanske inte den roligaste matchen då jag inte fick så mycket att göra, berättar Frida Bägerfeldt.

Men du var nära en nolla, vad tycker du om din insats mot Hedemora?
─ Jag är nöjd med min insats. Det är svårt att stå matcher när det inte händer så mycket. I slutet fick de till ett hårt skott rakt i krysset så det fanns inte så mycket jag kunde göra, det var snyggt.

Vad tycker du lagets insats i stort?
─ Matchen var inte den roligaste men det är bra att hela laget är med från början.

Vad tar ni med er från matchen?
─ Vi jobbade bra i försvarsvaret och gjorde mycket mål så jag hoppas att vi kan ta med oss det till de andra matcherna, fortsätter hon.

Närmast väntar Falun Ungdom borta, vilka förväntningar har du på matchen?
─ Förra matchen mot Falun var ju rätt jämn, stod 3-3 inför sista perioden så jag tror att det blir en kul och tuff match.

Vad tror du blir avgörande?
─ Om vi är med och kan köra på vårt spel redan från start och inte sjunker ner i deras tempo, avslutar Frida Bägerfeldt.

Nästa match är alltså Falun Ungdom borta på söndag 11 februari 11:30 i JALAS Arena.