Idag 1 match

Alice Rodenvall ”Otroligt viktig match”

15 mars 2024 12:45
Dam

Alice Rodenvall ger oss förutsättningarna inför det viktiga avslutande derbyt borta mot Alunda.

Högdramatisk match väntar i derbyt borta mot Alunda väntar, berätta.
− Ja, ett roligt derby kommer det att bli. Det är alltid lite speciellt med derbyn och ute i Alunda brukar det alltid vara mycket folk och tighta matcher.

Derbyn är derbyn men viktigaste matchen på länge för Storvreta IBK?
− En otroligt viktig match där allt avgörs i sista omgången med ett derby mot Alunda, vi behöver ta tre poäng och AIK förlora poäng för att vi ska gå om och ta andra platsen för ett SSL-kval. Det blir en av de viktigaste matcherna på länge för oss eftersom om resultaten går rätt i den andra matchen så har vi chansen på SSL-kval, konstaterar Alice Rodenvall.

Vad tror du krävs för seger?
− För att ta segern tror jag det blir viktigt för oss att gör det saker som vi tränat på hela säsongen och fokusera på det som vi kan påverka vilket är att ta tre poäng.

För egen del fantastisk insats mot Tyresö Trollbäcken, läge att fortsätta spika igen?
− Ja, matchen mot TT blev en match som under lång tid var ganska jämn resultatmässigt men vi lyckas hålla undan och vinna med 5-1 tillslut. Hoppas det starka försvarsspelet håller i sig mot Alunda så att vi kan spika igen där också.

Vad skulle SSL-kval betyda för det här laget?
− Ett SSL-kval skulle betyda väldigt mycket för det här laget. Vi har en stor del unga spelare i detta lag och ett SSL-kval skulle ge oss väldigt mycket erfarenhet och vara otroligt kul att få spela så pass viktiga matcher, avslutar Alice Rodenvall.

Söndag den 17 mars 16:30 möter vi Alunda IBF i Olandshallen i grundseriens sista match!