Stefan Forsman ”Ska bli sjukt skönt”

12 april 2018 08:55

Ikväll är det dags för den femte semifinalen. Inför matchen har tränare Stefan Forsman analyserat förlusten senast och blickat mot kvällen match. Det är tydligt att han är taggad!

Övertidsförlust senast?
− Ska jag sammanfatta hela matchen så tycker jag att vi inte gör någon större prestation idag utan jag tycker det är starkt. Vi kommer inte upp med en full prestation ändå har vi matchen i ledningen jag tycker vi får nästan för enkelt och blir lite bekväma gör ingen pangprestation men tar ledningen hela tiden och driver matchen, ger bort initiativet lite för mycket till dem, säger Stefan Forsman.

Vad tror du kommer krävas för seger ikväll?
− Vi skapar ju chanser och sätter våra bollar och har de i schakt senast. Jag tror vi behöver en större beslutsamhet att vi kommer samman lite mer. Större beslutsamhet, hårt jobb och gilla att lira.

Det är många spelare som står ut den här semifinalserien?
− Ja! Jag tycker det men också att vi behöver upp med några till. Nu har vi fått igång förstafemman bra, nu behöver få igång några till. Senast kom tredje upp med fint spel. Så de var jättebra! Nu turas vi om att vara bra. Jag hoppas få igång lite flera så att vi går på fulla cylindrar.

Vad tror du vi ska förvänta oss för publiktryck i IFU?
− Som det var sist var det jättehärligt! Jag tror det kommer bli likadant igen. Ska bli sjukt skönt att spela ikväll, säger Stefan Forsman.

Kvällens semifinal mot Mullsjö AIS drar igång 19:00 i IFU Arena och du hittar dina biljetter här.