Måndag

Andreas Harnesk ”Ska vara ganska skönt”

19 november 2019 16:59

Imorgon, onsdag, väntar bortamatch mot Höllviken. Tränare Andreas Harnesk analyserar vinsten senast och morgondagens match.

Nu har du hunnit analysera matchen senast, hur går tankarna?
− Kul att komma igång igen efter landslagsuppehållet, det kändes som energin var hög. Väldigt väldigt fint arrangemang runt omkring av klubben, spelarna var väldigt taggade på att spela och kanske lite att det gick i överkant ibland.

Vad tycker du om den taktiska insatsen?
− Jag tycker det blir bättre taktiskt hela tiden. Vi går framåt och nu jobbar vi på vissa saker och det kommer alltid bli sämre innan det kommer bli bättre. Det måste sätta sig och bli instinkter och det har inte riktigt blivit ryggmärgsbeteende ännu, säger Andreas Harnesk.

Nu väntar Höllviken, vilka förväntningar har du där?
− Jag hoppas vi kan fortsätta ta steg och bli bättre. Ett till 2-2-1-lag eller högerstyrningslag så det kommer förmodligen bli att de spelar mycket försvarsspel och är tighta i defensiven. Vi får se hur vi kan luckra upp det.

Det blir en lång tågresa, hur ska ni se till att vara på tå direkt?
− Det blir spännande, vi har inte åkt tåg till match tidigare. Det ska bli spännande att se hur det påverkar. Folk säger att det ska vara ganska skönt så vi har höga förhoppningar på att tåg är en bra grej.

Är det några du tror kommer kliva fram på onsdag?
− Jag tror att hela kollektivet kliver fram eftersom vi är så många. Det är spännande vi har många bra femmor det är alltid som en ”gambling” med vilka som är hetast i matchen, säger Andreas Harnesk.

Matchen mot Höllviken drar igång 19:00 på onsdag i Halörhallen och du kan se den på Pitcher’s i Uppsala, läs mer här. Har du inte möjligheten till det så kan du se matchen på SSLplay här. Teknar du abbonemang välj gärna att stöda Storvreta IBK.

Nästa hemmamatch är sen på lördag då ett klassiskt möte med Warberg väntar med start 16:00, säkra dina biljetter här!