Emil Lindblom ”Bäst i viktiga sammanhang”

15 januari 2020 12:15
Juniorakademin

I slutet av januari beger sig Emil Lindblom och Melvin Alm från Storvretas Juniorakademi till U19-herrlandslagets läger på Bosön. Båda två har fått svara på frågor inför lägret, först ut Emil Lindblom.

Hur känns det att vara uttagen?
− Väldigt roligt såklart, ett kvitto på att man har gjort något bra, konstaterar han.

Vilka förväntningar har du på lägret?
− Förväntningarna är att det kommer bli väldigt roligt med mycket innebandy samt att jag förhoppningsvis kommer utvecklas ännu mer under dessa dagar.

Varför tror du att du kom med?
− Jag tror jag kom med för att jag har haft en rätt så bra säsong hittills och visat att jag är som bäst i viktiga sammanhang, fortsätter Emil Lindblom.

Vad tror du kommer krävas för att komma med till VM i Tjeckien 2021?
− Kommer krävas hårt jobb som alltid då det är väldigt stor konkurrens i ett landslag och såklart fortsätta min utveckling på alla fronter.

Läs mer om lägret och uttagningen här.