Fredrik Lindholm ”Full fart och folk som vill göra mål”

29 september 2020 07:53

Igår inledde Storvreta IBK:s SSL-lag sin premiärvecka. Fredrik Lindholm berättar om varför han saknats en del, vad han tycker om Storvretas försäsong och vilka förväntningar han har inför helgens premiär.

Du har varit borta en del på grund av skada?
− Ja, inflation i hälsenorna sen typ 1,5 år tillbaka, det går inte över. Vet inte vad jag ska säga, det gör ont men går att spela.

Men vad är din status nu?
− Jag kan spela men varit sjuk nu i tre veckor och inte kunnat röra mig så jag är väl inte riktigt i matchform, säger Fredrik Lindholm.

Hur skulle du sammanfatta Storvreta IBK:s försäsong?
− Bra! Jag tycker spelidén har funkat, vi har gjort det vi ska och det har gett resultat. Det är inte så mycket att gnälla på men vi är inte nöjda, det kommer bli bättre. Vi brukar säga att vi ska vara som bäst i slutspelet så allt dit är som en sträcka vi ska ta oss och hela tiden utvecklas. Så det är bara början.

SSL börjar ju nu i helgen mot Team Thorengruppen, vilka förväntningar har du där?
− Premiärmatch är alltid lite nerver men är väl en match där vi ska gå in och visa exakt vilka vi är. Den första matchen speglar vad de andra lagen tycker om en så att vi ska sätta en prägel och visa att det är vi som bestämmer.

Vilka förväntningar kan vi ha på Storvreta IBK så här tidigt på säsongen?
− Extremt stora, alla är vinnarskallar. Det är krig om platserna och alla kommer vilja visa upp sig så det kommer inte vara lojt på planen utan full fart och folk som vill göra mål, säger Fredrik Lindholm.

Hur lång tid kommer det ta för dig att komma in i matchform?
− Imorgon är jag redo!

SSL-premiären spelas på lördag 3 oktober 13:00 i IFU Arena och kan ses på SportExpressen Play och UNT Sporten.

Missa inte erbjudandet där du kan se alla matcher och stötta Storvreta IBK, läs mer här!