06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Oscar Lundin ”Känslan i laget är jäkligt fin”

5 april 2021 10:50

I eftermiddag är det dags för semifinalspelet att dra i gång! Oscar Lundin ger oss förutsättningarna inför den första semifinalen mot Mullsjö.

Vad ligger bakom beslutet av att flytta tillbaka till IFU Arena?
− Sportsligt så ser vi inga skillnader. Vi har gått rent både i IFU och Fyrishov. Däremot så är faciliteter och möjligheter utanför sargen bättre i IFU. För föreningen blir vissa saker lättare där. Det avgjorde.

Vad tror du det kommer vara för känslor av att få komma hem till IFU Arena?
− Just nu så är samtliga känslor riktade mot tävlingsmomentet och nästa match. Så jag tror flytten i sig inte påverkar killarna på det sättet, fortsätter Oscar Lundin.

Hur är känslan i övrigt inför den första semifinalen?
− Jag upplever att känslan i laget är jäkligt fin. Vi har fått en vecka att både återhämta oss och träna på. Nu när det börjar närma sig har vi givetvis också börjat kika in våra kommande motståndare. Killarna mår bra och är mer än redo.

Känner du någon press av att de vann matcherna under grundserien?
− Press känner man alltid som Storvreta IBK:s tränare. Det är en del av uppdraget och det är utvecklande. Grundseriematcherna mot Mullsjö har jag såklart kikat igenom och det finns delar vi behöver rätta till. Samtidigt finns det också goda förutsättningar att vi kommer kunna kontrollera matchbilden på att bra sätt mot dem. Det är ett bra lag och de ställer sina frågor till motståndarna. Men vi skall vid bra prestationer kunna ha än bättre svar. Vi vet att vi först och främst tävlar mot oss själva. Har vi fötter och kommunikation igång så kommer det bli bra.

Vilka nycklar ser du till första matchen?
− Att vi tar kommando med vårt försvarsspel och attackerar som vi alltid vill. Då kommer vi spela mellan deras lagdelar och kunna sätta tryck, konstaterar han.

Vågar Storvretasupporters hoppas på att Niklas Winroth kan spela?
− Det tycker jag absolut att de skall hoppas på.

Kvällens semifinal drar igång 16:00 men sändningen från Studion startar redan 15:40 och du ser den på UNT.se här och SportExpressen Play här.

Storvretahjärtat är ett iniativ som ger dig som har råd chansen att stödja Storvreta IBK lite extra här. Du kan också läsa mer om Storvretahjärtat här.