Ida Molin ”Känslan i laget är bra”

11 januari 2024 16:35
Dam

Ida Molin ger oss förutsättningarna inför återstarten av Allsvenskan borta mot Täby.

Äntligen återstart av Allsvenskan, hur är känslan i laget?
– Känslan i laget är bra. Känns som att alla kommit tillbaka nu efter jul och är taggade på sista delen av säsongen.

Du var med och vann Storvretacupen med laget nyligen hur är det?
– Såklart jätteroligt! Jag har varit med och spelat Storvretacupen många år så mycket gamla minnen som väcks, fortsätter hon.

Nu väntar Täby borta, vad tror du det blir för matchbild?
– Jag tror det blir en match där vi kommer ha mycket boll och styra spelet. Hoppas på hög fart och mycket närkamper.

Vad tror du krävs för tre poäng?
– Som vanligt är det ett hårt slit som gäller hela matchen men också att vi sätter försvarsspelet och tar vara på lägen vi får.

** Vad ska vi förvänta oss av dig i år?**
– Jag hoppas kunna bidra med mycket fart och energi ute på planen. Men också bidra med lite mer poäng än tidigare delen av säsongen, avslutar Ida Molin.

Nu på lördag 13 januari 12:30 återstartar Allsvenskan med match mot Täby FC som du ser på innebandy.tv här!