Matilda Andersson har förlängt med Storvreta IBK!

10 maj 2021 08:00
Dam

Det jobbas hårt kring Storvreta IBK:s lag i Allsvenskan bakom kulisserna och truppläget kommer att klarna mer och mer framöver. Idag är vi väldigt glada att kunna presentera en förlängning med backen Matilda Andersson.

− Otroligt viktigt för oss att Matilda vill vara med på vår satsning mot SSL. Matilda var en av de spelarna som tog ett stort ansvar förra säsongen i de matcher vi hann spela, berättar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl och fortsätter.

− Hon är otroligt spelskicklig och stark och ger oss ett hot även från backposition. Väldigt viktigt att hon väljer att fortsätta med Storvreta IBK ytterligare en säsong.

Den gångna säsongen blev som alla vet minst sagt kort men det blev fem vinster på fem matcher och Storvreta IBK satsar vidare kommande säsong.

− Eftersom säsongen 20/21 inte blev av och att vi precis hann börja på något riktigt så känner jag att jag inte är klar. Jag är inte klar med den stora satsning som Storvreta vill göra som jag fortfarande tycker är väldigt spännande. Så det var ett självklart val att vilja stanna kvar och bidra med det jag kan, konstaterar Matilda Andersson.

Matilda Andersson ser fram emot att säsongen ska starta och har fortsatt höga förväntningar på Storvreta IBK i Allsvenskan.

− Lika stora som förra året. Storvretas mål är fortfarande få ett etablerat lag i SSL och mina förväntningar är att få vara med att starta den resan. Att vi får ihop ett lika slagkraftigt lag som förra året. Och såklart att få spela roliga och avgörande matcher och träna ihop igen, det var ju ett tag sen nu!