Victor Andersson “Känns mycket bättre”

30 december 2021 08:35

Direkt efter slutsignal får Victor Andersson berätta om matchen mot Linköping som var ett klart fall framåt.

Såg väldigt bra ut väldigt länge men inte hela vägen in i mål, vad säger du om matchen?
− Jag tycker att det känns mycket bättre än de senaste två matcherna. Som du säger i 60 minuter men något fel gör vi i alla fall. Det krävs inte mycket för de att göra mål på oss, det krävs desto mer av oss för att vi ska göra mål på motståndarna. Där har vi verkligen något att jobba med. Sen så är det surt att domarna börjar döma efter någon helt annan regelbok sista 10 sekunderna. De kan göra fel de också men då kan man vara storsint och säga det efteråt och inte stå och ignorera en, sådant där brinner man av på, säger Victor Andersson.

Ni ändrar om lite i formationerna inför matchen, gav det utdelning tycker du?
− Jag tycker att vi ger det en ärlig chans. Jag tycker att vi gör det bra. Vi snackar mycket. Vi tvingas till det nu när det är nya formationer. Man får kommunicera mycket med varandra när man inte är van att spela ihop och jag tycker att vi får en helt ok träff i försvarsspelet men jag tycker att vi släpper till enkla mål. Vi släpper till sju mål mot Linköping på hemmaplan, det ska vi inte göra. Det speglar inte matchbilden heller, ok om de får göra tre mål. De är inte värda mer än tre mål idag tycker jag.

Hur ska ni skaka om er till matchen mot Dalen?
− Åter igen, rannsaka sig själv. Gnugga på detaljerna. Det är klart att det ser lite ängsligt ut där emellanåt och de sätter lite press och vi blir lite tveksam. Så fort vi blir tveksamma så går vi ifrån vårt sätt att spela innebandy. Vi ska vara reaktiva vi ska inte bara stå och titta och agera i efterhand. Vi ska vara på det från första början. Jag tycker vi startar matchen bra så men sen tycker jag att vi blir lite ängsliga när de får billiga mål.

Känns som många bra bitar att ta med sig också?
− Ja så klart! Men så här direkt efter matchen känns allt bara skit. Sen är klart får man analysera det här och Oscar (Lundin) visa vad som är bra och inte bra. Så klart större delar än tidigare matcher kanske ser bättre ut men likväl en torsk och det är sudden och det är hemmaplan. Det suger väldigt mycket just nu, säger Victor Andersson.

Nästa match är hemma mot IBK Dalen den 5 januari, biljetter släpps inom kort.