Victor Andersson avslutar sin innebandykarriär!

30 april 2022 16:20

Det är med tungt hjärta vi nu berättar att Storvretaikonen Victor Andersson valt att lägga klubban på hyllan.

Efter 12(!) säsonger i A-laget och otalet medaljer med Storvreta IBK väljer nu kulturbäraren Victor Andersson att avsluta sin innebandykarriär.

– Den största anledningen är att jag har blivit pappa och vill lägga mer fokus på familjen. Sara har dragit ett jävla lass där hemma och nu är det dags för mig att ta mer ansvar. Samtidigt har jag ett yrke som kräver mycket av mig och att kombinera familjen, jobbet och att spela innebandy har varit extremt krävande. Jag känner att jag inte gjort mig själv rättvis på alla tre platser och känner att familjen måste komma i första hand. Samtidigt ska jag vara föräldraledig efter sommaren och då vill jag till hundra procent vara närvarande med Ebbe, det är ytterligare en ny fas i livet som jag ser framemot, avslöjar Victor Andersson.

Ibland kan spelare avsluta karriären för att sen göra comeback efter försäsongen lagom till seriestart men det är inget Victor Andersson ser framför sig, eller?

– Jag har spelat i A-laget i 12 säsonger och varit med om så himla mycket, laget har blivit min andra familj och arenan mitt andra hem. Detta var inget lätt beslut att ta och inget som är taget över en natt utan något som vuxit fram. Jag själv ogillar människor som håller på med comebacker hit och dit. Därför har jag väldigt svårt att tro att jag kommer göra en sådan.

Men han kommer inte försvinna hela från IFU Arena utan kommer finnas på plats en hel del i höst.

– Givetvis kommer jag finnas på läktaren och heja på laget därifrån. Förhoppningsvis kan jag sitta nära laget så jag kan skälla på dem som det behöver skällas på, avslutar Victor Andersson.

Victor Andersson kommer att saknas i Storvreta IBK, både på och utanför plan.

– Victor Andersson är Storvreta IBK personifierad på många sätt. En ödmjuk och samtidigt modig person som varje vecka drivit sig själv och laget framåt. Han har haft förmågan att stå pall när det blåser och samtidigt kunna ge andra plats när det ges tillfällen. Tack Vigge, hälsar tränare Oscar Lundin.