Viktor Klintsten ”Allt måste stämma”

25 april 2019 12:59
SM-finalen

SM-finalen på lördag drar allt närmare. En spelare som många inom laget nämnt som en avgörande faktor i helgen är målvakten Viktor Klintsten.

Det är många inom laget som valt dig som avgörande faktor i finalen?
− Jag tar det bara positivt, det måste jag göra. Jag ska försöka vara så bra som möjligt, säger Viktor Klintsten.

Vilka förväntningar har du på finalen?
− Man har ju spela några stycken, det kommer bli kul. Det är häftigt att spela i Globen. Tycker bara det ska bli kul.

Som du säger du har spelat ganska många. Hur är det att spela en så viktig match?
− Det är svårt att tänka tillbaka på matcherna, det är så blurrigt liksom. Det är bara häftigt att spela i en så stor arena som Globen är, det är en väldigt viktig match och ofta brukar det sluta bra, det ska det göra på lördag också.

Mycket fokus på Storvreta men vassa snipers i Falun, har du grepp om dem?
− Har ju mött de några gånger, behöver inte veta mer än så.

Vad tror du krävs för att ta hem det här guldet?
− Alla måste spela på topp, vi måste spela som ett lag. Alla måste vara bra liksom. Vår tredjefemma måste göra årets match. Allt måste stämma.

Det är ju verkligen årets innebandyfest. Många på plats och mycket distraktioner, hur hanterar ni det?
− Vi har sagt att vi ska vara med laget sen får vi ta innebandysnacket efter, så är det, säger Viktor Klintsten.

Kan vi förvänta oss att du gör din bästa match för säsongen på lördag?
− Får hoppas på det, ska göra mitt bästa i alla fall.

Lördag 15:15 drar SM-finalen mot IBF Falun igång i Globen. Kan du inte se den på plats så ser du den på kanal 5 eller Eurosport Player.