Lördagens match i Allsvenskan uppskjuten!

29 oktober 2020 06:59
Dam

Denna artikel var skriven utifrån att matchen mot Tyresö Trollbäcken skulle spelas nu på lördag men nu är alltså matchen uppskjuten, ingen information finns i dagsläget kring när den ska spelas.

Matchen är uppskjuten på grund av den nya striktare covid-19 restriktionerna för Stockholmsområdet, läs mer här.

Storvreta IBK leder Allsvenskan Östra och nu på lördag väntar ny bortamatch. Tyresö Trollbäcken IBK står på menyn och du ser matchen på Solidsport.

Med segrar i fem av fem matcher har Storvreta IBK tagit ett litet grepp om serieledningen men det är långt kvar och varje poäng kommer bli viktig. Storvreta IBK har 15 poäng och har Hammarby IF IBF hack i hälarna på 12 poäng.

Men på lördag ligger fokus på Tyresö Trollbäcken IBK. De har börjat serien med tre vinster och två förluster och kan bli en rejäl utmaning för bortalaget Storvreta IBK. Spelare att se upp för är bland andra Denise Nordqvist som ligger på en fin fjärdeplats i Allsvenskan Östras totala poängliga med 8 mål och 5 assist.

För Storvreta IBK:s del är en stor del av laget styrka bredden i poängproduktionen. Högst upp för Storvreta IBK:s del hittar vi Amanda Skyltbäck med 6 mål och 3 assist på en niondeplats i den totala poängligan. Därefter kommer backen Frida Bäfve på en trettondeplats med 3 mål och fem assist.

Vem avgör på lördag tro?

Nu på lördag 31 oktober börjar matchen redan 12:30 i Tyresöhallen och ni kan se den på Solidsport här.