28 Jan 1 match

Från ordförandens horisont

28 november 2021 09:45
Förening

Dags för några rader från våran ordförande Ingemar Lundqvist om säsongen, innebandy live, kommande Storvretacupen och mer.

Hej alla Storvreta IBK:s medlemmar och sympatisörer !

Vi är en bit in i säsongen och gläder oss åt att trots ständigt överhängande pandemihot, får våra spelare åter möjlighet att träna och spela innebandy.Vi har också möjlighet att välkomna publiken tillbaks på våra matcher .

Hur vi har längtat efter såväl att spela innebandy som att välkomna publiken åter till arenorna!!

Vi känner också att marknaden börjar vakna efter pandemin och att intresset ökar för innebandyn som sport. Vi är dock medvetna om att det krävs hårt arbete att komma tillbaks till det läge som var innan pandemin. Innebandyn liksom flertalet sporter har tappat spelare under pandemin, men glädjande nog får vi sakta tillbaks både gamla spelare och helt nya spelare till våra ungdomslag.

Även inom vår elitverksamhet kommer det att krävas insatser för att publiken skall hitta tillbaks till arenorna för att uppleva innebandyn när den som bäst - d.v.s. live.

Vi är glada över att Storvreta Cup & Camp är etablerat och organisationen står inför en av säsongens höjdpunkter, genomförande av Storvretacupen 21/22. Förberedelserna pågår för fullt och allt talar för att vi åter kommer att genomföra Sveriges största och bästa innebandycup med gott resultat i alla dimensioner.

Om vi ser till våra verksamheter kan vi se ett lyckat utfall för vår satsning på herr- och damjuniorer. Både damlaget och herrlaget har fått upp ångan. Ungdomslagen utökas med nya kullar för pojkar och flickor, nu senast årgångar födda -14 och -15. Intresset för Örnarna är fortsatt stort, vilket gläder oss.

Ett av våra huvudaktiviteter detta år är vår huvudtränare för Herrlaget, Oscar Lundin, kommer att leda satsningen på ett gemensamt upplägg för vår utveckling av alla våra spelare, från knatte till elit. Det är en spännande satsning som kommer att stärka vår förening i framtiden

En kul satsning denna säsong är vi etablerat ett förstklassigt gym på IFU. Ett Gym som gör att våra elitverksamheter kan träna och genomföra rehab i nära anslutning till tränings- och matcharenan. Det finns positiva effekter av att alla delar av vår förening har en plats där alla kan mötas, träna tillsammans och lära känna varandra. Det finns också en ekonomisk uppsida då vi radikalt minskar kostnader för olika träningsinstitut.

Slutligen några ord om ekonomin, en fråga som varit dominerande de senaste åren. Idag kan vi konstatera att vi fortfarande har ett positivt eget kapital. Faran är inte över, det krävs fortfarande att vi har fokus på hur vi använder våra resurser. Men i skrivande stund finns flera positiva saker kring ekonomin som ger anledning till optimism

Även om hösten är över oss är det inte långt till julen, vi vill därför önska er alla en en God Jul och ett Gott Nytt år.

Men innan dess hoppas vi träffa alla på våra olika arenor för att uppleva innebandy på plats!!

Hälsningar Ingemar & styrelsen