Mika Kohonen ”Fem vinster kvar”

1 april 2024 08:45

Mika Kohonen berättar om kvartsfinalserien och blickar mot det som komma skall.

Klara för semifinal, berätta.
− Starkt brödraskap. Påminner väldigt mycket om förra årets kvartsfinal mot Linköping, Vi möter ett bra lag som kämpar och vi kommer inte loss helt och hållet och vi har massa skador men grymt starka, nästa kille in. Fyra ett och till semifinal.

Hur skulle du sammanfatta serien mot Jönköping?
− Jag tycker spelmässigt vi är nästan där, vi är det bättre laget spelmässigt men kommer inte loss helt och hållet. All heder åt Jönköping som kämpar för varandra, täcker skott och har en tydlig och bra gameplan. Men jag tycker matchen vi förlorar hemma är bland de bättre med bollen och vi skapar mer än vad vi gör mål och sen gör några misstag i försvaret men som huvudgrej jag tycker vi är starka, otroligt starka, fortsätter han.

Vad säger du om dagens match?
− Skapar igen mer än vad vi gör men klart bättre laget. Sen att de gör några mål där på slutet fem mot sex så det blir spänning och så. Det är lätt hänt när man spelar långa perioder utan målis. Vi var bättre än dem och för våran nivå tillräckligt bra.

Klara för semi. får killarna fira lite grann?
− Nej, det blir inget firande för kvartsfinaler i våran klubb men jag sa till dem liten stund får man må bra men blickarna mot semifinalerna. Fem vinster kvar.

Lite över en vecka till semifinalerna, hur blir upplägget?
− Imorn vilar vi, killarna får andas, vissa behöver vila några dagar till och hoppas vi får någon tillbaks, det gamla vanliga men nej jag åker hem nu och börjar planera.

Vad säger vi om publiken?
− Fantastiskt! De bästa i världen. Sen jag kom hit 2005. Oavsett om du är spelare eller ledare det finns inget bättre ställe i världen, avslutar Mika Kohonen.

Håll ett öga på våra kanaler för den senaste informationen om semifinalerna.