Idag 1 match

Hampus Ahrén ”Vi har revansch att kräva”

14 januari 2020 08:59

Ikväll spelar Storvreta bortamatch mot IBK Dalen i Umeå. Hampus Ahrén blickar tillbaka på vinsten av Champions Cup och framåt mot kvällens bortamatch.

Första bucklan för Storvreta bärgad?
− Ja men precis! Jättekul nu när det väl är klart men matchen hade väl lite olika ansikten. Jag tycker att vi öppnar väldigt starkt och gör 3-0 och de hade väl inte den kapaciteten att stå emot oss just då. Sen kom de tillbaka och gör det jävligt bra och vi viker ner oss lite tycker jag. Men i tredje visar vi att det är vi som är bäst och vinner den perioden med 7-0, det tycker jag är väldigt starkt utav oss och till slut så vinner vi rättvist.

Hur var känslan att vinna?
− Såklart jättekul! Jag har ju bara hört hur det är att vinna guld. Jag har bara vunnit några få guld på juniorsidan men aldrig något riktigt titelguld på herrsidan, så jättekul! Mitt första och jag hoppas att det är första av många!

Ikväll väntar alltså Dalen?
− Det blir kul! Vi har revansch att kräva där. Vi torskade senast hemma och det känns som vi har mycket att ta igen. Känns som vi inte alls gjorde en bra match då, säger Hampus Ahrén.

Vad tror du det blir för match?
− Jag tror det blir en match där vi får ha ganska mycket boll. Dalen gillar inte att ha så mycket boll så det gäller att vi är noggranna med de här småsakerna. Jag tycker att vi gjorde det bra under helgen som var. Det gäller att vi tar med oss de bra sakerna vi har gjort där till matchen mot Dalen.

Du har skiftat position en del, spelar du hellre center eller forward ikväll?
− Det spelar faktiskt ingen roll, båda är lika roligt så länge man vinner! Säger Hampus Ahrén.

Matchen mot Dalen drar igång 18:30 ikväll och du kan se den tillsammans med andra Storvretasupporters på Pitcher’s eller på SSLplay.