Viktoria Hübinette ”En välförtjänt vinst!”

24 februari 2020 06:58
Dam

Viktoria Hübinette berättar om sin straff, segern mot Bele Barkarby och vad hon tror krävs för seger mot serieledande Falun.

Seger mot Bele, berätta lite.
− Väldigt skön seger med mycket energi både på och utanför planen. Vi jobbar som ett lag och alla tre femmor levererar, en välförtjänt vinst!

Hur viktigt seger var det?
− Otroligt viktig seger för oss, det var inte bara tre poäng. Vi tar med oss självförtroendet, energin och att vi äntligen får utdelning för att vi spelar bra innebandy, fortsätter hon.

Berätta om din straff mot Bele.
− En halvzorro som sitter i högra krysset. Fick några väl valda ord av Palmen innan som höjde självförtroendet.

Vad ska ni fokusera på i veckan?
− Vi kommer fokusera på nästa match och att vi ska ta med oss glädjen och det hårda jobbet.

Match mot serieledarna om en vecka, vilka nycklar ser du till tre poäng?
− Det är det hårda jobbet som kommer avgöra om vi tar tre poäng eller inte. Gör vi de och jobbar för varandra som ett lag då finns de egentligen inget som säger att vi kommer förlora, avslutar Viktoria Hübinette.

Närmast ny bortamatch om en vecka, söndag 1 mars väntar serieledande Falun i Guide Arena.