06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Imorgon avgörs semifinalen av Svenska Cupen!

23 januari 2023 11:16

Imorgon är det dags för den andra semifinal av Svenska Cupen mot IBF Falun och det kommer avgöras vilka som går till final!

Imorgon, tisdag 24 januari, klockan 18:30 drar den andra semifinalen i gång i Guide Arena.

Den första semifinal slutade hela 10-6 i Storvreta IBK:s favör efter att Storvreta exploderat ut från första tekning och gått ifrån till 4-0 efter 12:24. Målkalaset fortsatte sen ända in på mållinjen och som närmast var Falun tre mål efter.

I SSL följde Storvreta upp matchen med en stabil insats i derbyt mot Hagunda, seger med 6-4 med ordinarie manskap. Medan Falun valde att vila 9 (!) startspelare i sin match mot Dalen men kunde ändock vinna med 6-3 på bortaplan.

Tydligt är att det är två lag som är hungriga på att ta sig till final och säkra en buckla! För Storvreta skulle det vara säsongens första, för Falun en fin uppföljningen till segern i Champions Cup.

Vid Storvretaseger eller oavgjort så går Storvreta IBK till final, vid seger för Falun går matchen till förlängning oavsett segermarginal.

Har du möjlighet att ta dig till Falun så hittar du biljetter här.

Du kan annars se matchen på Aftonbladet här. Matchen kommenteras av Hans Andersson och bjuder på intervjuer i paus och efter matchen.

I den andra semifinalserien blev det oavjgort 7-7 mellan FBC Kalmarsund och Växjö IBK och returmötet spelas på onsdag 18:30 i Fortnox Arena och på Aftonbladet här.