Jacob Glas ”Dansade för jag var så glad”

6 september 2019 07:33

Efter en längre skadeperiod är äntligen Jacob Glas tillbaka i träning. Läs hans tankar om hur det är att vara tillbaka och vad som väntar framöver.

Tillbaka från skada, berätta.
− Ja nu kör jag för fullt här, det är lite ovant men man kommer in i det, säger Jacob Glas.

Vilka målsättningar kommer du ha med säsongen?
− Nu kom jag in så sent här och de har redan börjat bygga på försäsongen så jag får väl bara försöka ta en plats och vara med helt enkelt från början. Sen får vi se hur långt det leder men det är klart jag vill spela och jag vill bidra så mycket jag kan.

Vilka bitar behöver du slipa på?
− Just nu är det boll, jag har inte rört boll på så jäkla länge så det är väl allt med boll. Men det sitter i ryggmärgen så det kommer tillbaka snabbt, sen är det bara att få in det taktiska sen är jag redo.

Hur känns det att äntligen vara tillbaka?
− Superskönt, när jag kom hem efter första träningen så var jag hemma och dansade för jag var så glad, så det känns jäkligt skönt, säger Jacob Glas med ett skratt.

Två försäsongsmatcher kvar, vad blir viktigt att ta med sig från de?
− Det är genrepet inför premiären så sätta detaljerna, vi ska få ihop laget och sätta det sista.

Snart väntar dubbelmöte med finska laget Happee. Lördag den 14 september med matchstart 16.00 och söndag den 15 september med matchstart 13.30, båda matcher i Storvreta IBK Idrottshall i Storvreta.

Den 24 september är det sen dags för premiär av världens bästa innebandyliga – SSL! Säkra din plats för hela säsongen genom säsongskort här!