Theodor Jonsson ”Utrymme att jobba på de fysiska bitarna”

23 november 2020 12:27
Dam

Serieledning för Storvreta IBK och paus i Allsvenskan Östra, huvudtränare Theodor Jonsson sammanfattar läget för Storvreta IBK:s Allsvenskalag.

Obesegrade och serieledning, bra läge inför fortsättningen?
− Ja, väldigt skönt då vi möt väl etablerade lag i Allsvenskan också! Alltid skönt att ha 5 av 5 segrar, det har vart långt ifrån stjärnglans i vårt spel men när man summerar senare så är det poäng man räknar i slutändan. Vi kommer göra flera saker bra och bättre!

Vilka bitar har varit mest positiva hittills?
− Det jag är mest nöjd med är att vi har flera spelare som kan göra avgörande insatser när matchen står och väger som mest. Vilket är en styrka som lag, fortsätter han.

Kan alltså bli en dryg månad utan matcher, hur kommer upplägget se ut?
− Jätte svårt skede i det privata livet för alla men även innebandymässigt. Vi vill undvika att skapa en form av ”försäsong” igen men samtidigt finns det utrymme att jobba på de fysiska bitarna både som lag och individuellt. Vi följer de olika myndigheterna och förbundens råd och utgår därifrån och hoppas givetvis att vi kan börja spela matcher igen när det finns ett säkert och bra läge.

Finns det några taktiska bitar ni kommer fokusera lite extra på under pausen?
− Som jag nämnde tidigare så kan vi jobba på det individuella rent fysiskt med stor hjälp av vår fystränare Richard. Han får skruva upp sitt kunnande ytligare och se till att atleten kommer vara bättre när vi väl kan börja spela innebandy igen.

Hur kommer ni se till att vara redo för omstarten?
− Vi kommer jobba väldigt målmedvetet under denna period. Varje spelare ska, och kommer, ta stort ansvar för att göra den tuffa resan, dels rent mentalt men framförallt fysiskt, som krävs för vi ska målen vi bestämt tillsammans, avslutar Theodor Jonsson.