Storvreta IBK Örnarna söker tränare

9 augusti 2022 17:18
Storvreta IBK Örnarna

Storvreta IBK söker fler personer som vill vara med som tränare i vårt lag med funktionsvariationer, Storvreta IBK Örnarna.

Vilka är Storvreta IBK Örnarna?
Vår verksamhet riktar sig mot människor med olika typer av funktionsvariation. Vi har idag två typer av spel som vi deltar i. Vi har Parainnebandy vilket är 5mot5 på fullstor plan. Och vi har Special Olympics där man spelar på en tredjedel av planen med 3mot3. Vi använder oss av dessa spelformer för att ge alla chans till att delta inom idrotten oavsett funktionsvariation.

Laget består av ungefär 47 tjejer och killar, åldrarna är mellan 13 år och 52 år. Vi har två träningsgrupper Röd och Svart grupp, detta för att kunna ge alla spelare rätt förutsättningar för att utvecklas och växa som spelare och människa.

Träningarna genomförs september-april på IFU Arena på onsdagar och fredagar, tid är kl 16-18 båda dagarna (1 timme per grupp).

Sedan 2018 spelar vi sammandrag i Upplandstrilogin som sker en gång i månaden på IFU Arena. Under detta sammandrag så spelar vi flera matcher mot andra lag. Denna aktivitet sker på helgdagar och brukar sträcka sig från kl 9 till kl 16.

Storvreta IBK anordnar även tillsammans med Storvretacupen en cup inom parasport (5mot5) och Special Olympics (3mot3) Detta sker under mellandagarna i december varje år på IFU Arena.

Vi söker dig som:
● Är över 18 år
● Har tidigare erfarenhet av LSS/målgruppen
● Är ansvarstagande
● Är intresserad av idrottsligt ledande (behöver inte vara innebandy)
● Har tid onsdagar och fredagar 16–18 + en helgdag i månaden

Som tränare i Örnarna kommer du att tillsammans med andra kollegor planera och instruera våra spelare genom träningarna. Du kommer även delta som tränare under sammandrag.

I uppdraget ingår även en positiv och tydlig interaktion med spelarna där man som tränare förväntas få varje spelare känna sig sedd och omtyckt.

Att vara tränare i vår verksamhet ger dig möjligheten att få se sann glädje i gruppen då våra spelare kommer till träningarna med vetskapen att detta är något av det roligaste som finns.

Vill du vara en del av vår verksamhet, skriv några ord om dig själv och dina kontaktuppgifter (telefonnummer). Ansökan sker via mejl till [email protected]