Anna Wijk ”Ska bli sjukt roligt”

20 september 2020 09:48
Dam

Idag spelar Storvreta IBK:s Allsvenskalag sin sista träningsmatch innan premiären och för första gången någonsin kommer Anna Wijk starta en match för Storvreta IBK.

Dags för matchdebut för Storvreta IBK, hur går tankarna?
− Jag har inte spelat match på ett halvår, kan inte minnas när jag hade ett så långt matchuppehåll sist. Så det ska bli sjukt roligt, jag är laddad.

Vad tycker du om er inledning av säsongen?
− Jag tycker att vi tar små steg i rätt riktning hela tiden. Försvarsspelet, som vi lagt mest fokus på, ser bättre och bättre ut. Vi behöver jobba vidare med anfallsspelet där vi ibland blir lite för ivriga, fortsätter Anna Wijk.

Hur tycker du det gått att vara tränare?
− Det har varit superkul och jag tycker att det funkat bra. Jag har lärt mig jättemycket på kort tid. Theo och jag har hittat våra roller och kompletterar varandra på ett bra sätt.

Först gången du nu ska både spela och vara assisterande, hur tror du det går?
− Det blir helt klart en utmaning och något jag inte upplevt förut. Men när matchen drar igång är mitt fokus att spela matchen och jag hoppas det ska gå bra.

Vad har du för förväntningar på matchen?
− Jag vet ärligt talat inte riktigt. Jag har dålig koll på Åkersberga, men det ska bli spännande att möta ett bra Allsvenskt lag för att se hur vi står oss. Vi ska fortsätta fokusera på vårt försvarsspel. Jag hoppas även att vi kan äga mycket boll och vara det spelförande laget, avslutar hon.

Dagens match spelas mot Åkersberga IBF och drar igång 13:30 i Storvreta IBK Sporthall. Ingen publik är tillåten men du ser den live på Solidsport här.