Idag 1 match

Jimmie Pettersson klar för fortsättning i Storvreta!

15 februari 2019 08:59

I dagarna har Storvreta IBK och Jimmie Pettersson kommit överens om ett nytt avtal. Målskytten Jimmie Pettersson har skrivit på för två nya år med Storvreta.

― Det är enormt viktigt att vi får behålla Jimmie Pettersson. Han går i fronten för laget genom sitt uppoffrande och tuffa spel. Det finns inte många spelare som han i Sverige, säger sportgruppens ordförande Michael Rasi och fortsätter.

― Det är viktigt att ha en sådan spelare i ett lagbygge, och nu har vi den rollen i två år till, vilket känns fantastiskt såklart. Vi förväntar oss att han fortsätter spela sitt spel och fortsätter vara en producerande powerforward av världsklass.

Sedan Jimmie Pettersson anslöt till Storvreta 2015 har han varit en viktig kugge i laget och bidragit till laget både på och utanför plan.

― Jag väljer att stanna i Storvreta för att jag ser de bästa förutsättningarna och största chansen att vinna SM-guld här. Jag tycker att vi har det bästa laget och det är det som kommer göra att vi kommer vinna många SM-guld framöver. Det är därför jag spelar, för att vinna, säger Jimmie Pettersson och fortsätter.

― Det är därför jag stannar och jag tycker det känns sjukt kul att få fortsätta här.

För Storvreta väntar närmast bortamatch mot IBF Falun på lördag 18:00 i JALAS Arena och sen hemmamatch på tisdag i IFU Arena mot Höllvikens IBF 19:00.