Kim Johansson tillbaka i Storvreta IBK!

7 maj 2022 08:26

Vi kan nu avslöja att Kim Johansson är klar som assisterande tränare och kommer komplettera Mika Kohonen och Oscar Lundin i tränarstaben för SSL-laget.

− Kim Johansson har Storvreta IBK i blodet och har under de senaste säsongerna samlat på sig viktig tränarerfarenhet. Det känns som att han kommer komplettera Mika och mig på ett mycket bra sätt, konstaterar tränare Oscar Lundin.

Han vill samtidigt tacka av Joel Kanebjörk som inte längre kommer vara en del av Storvreta IBK:s SSL-stab.

− Joel har varit grymt härlig att jobba med. Hans syn på idrott, tävling och utveckling över lag kommer ta honom långt i sin ledarskapsresa. Vi är grymt tacksamma för hans insats och önskar honom stort lycka till framöver, hälsar Oscar Lundin.

Senast Kim Johansson var i Storvreta IBK var det som spelare säsongen 2012/13 i ett fåtal matcher innan det sen blev byte till en annan klubb. Men nu är det alltså dags att återvända.

− När Storvreta hörde av sig så blev jag lite överraskad måste jag erkänna. Jag har inte haft en tanke på att Storvreta skulle vara nästa uppdrag. Men jag funderade några dagar, pratade med familj och jobb för att höra hur de känner. Sen beslutade jag mig ganska snabbt, berättar Kim Johansson och fortsätter.

− Som född och uppvuxen i Storvreta ska det bli otroligt kul och ärofyllt att få vara med och forma det nya Storvreta som det ändå är. Det är nästan 10 år sedan jag var i Storvreta och från den tiden har jag några helt fantastiska minnen. Nu vill jag vara med och skapa nya.

Avtalet är skrivet på två år med hopp om ett ännu längre samarbete.