03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Mattias Samuelsson klar för fortsättning i Storvreta IBK!

22 juni 2020 08:45

Efter lite betänketid är det nu klart att lagkaptenen för Storvreta IBK:s SSL-lag, Mattias Samuelsson, förlängt sitt kontrakt.

− Som om sommarvärme och snart semester inte vore nog, Mattias Samuelsson fortsätter! Vi är otroligt glada att Mattias fortsätter ett år till. Vi vet vad han kan och han tillför massor till gruppen. Jag vet att han kommer bli viktig för de nya yngre då han har ett stort Storvretahjärta och massor av rutin, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl och fortsätter.

− Han kommer bidra med att föra vidare vinnarkulturen och fortsätta med att vara en världsback som vi vill ha med oss i de viktiga matcherna.

Mattias Samuelsson har tränat på egen hand under försäsongen och ansluter nu omgående till truppen, anledningen till att han väljer att fortsätta är ganska enkel.

− För att jag vill, först och främst. Sen har jag känt ett sug på slutet. Jag har behövt lite betänketid men det känns naturligt och jag är sugen på att spela. Sen så fick jag ihop det med arbetsgivare och familj som tyckte det var läge också, så det känns bra, säger Mattias Samuelsson och fortsätter.

− Min förväntning är att vi ska vara jäkligt jäkligt bra, att vi jobbar hårt och är väldigt tacksamma mot vad vi har för möjlighet. Vi har fått ihop en väldigt bra trupp så jag tycker vi ska ta ansvar för det och verkligen ta vara på chansen som vi har fått, det är mina förväntningar.