Fredrik Lindholm förlänger med Storvreta IBK!
Publicerad: 2024-05-29
Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Fredrik Lindholm valt att förlänga med Storvreta IBK.

− Ännu en av våra guldhjältar förlänger, Fredrik Lindholm, väljer att skriva på för Storvreta IBK. Lindholms rutin och mentorskap är extremt viktigt för den fortsatta generationsväxlingen. Vi är glada att han väljer att fortsätta i Storvreta, konstaterar vice ordförande Henrik Ededahl.

Frågan är om det finns någon med större Storvretahjärta än Fredrik Lindholm. En spelare som alltid spelat för Storvreta IBK och som alltid ger allt för laget i varje läge.

− Efter 27 år i klubben och 10 år i SSL-laget så ser jag fortfarande Storvreta IBK som mitt självklara hem. Nu ser jag fram mot fler titlar! Berättar Fredrik Lindholm.

Vilka andra spelare har tillhört samma klubb så länge och dessutom fortsätter att prestera på topp i de viktigaste lägen. Ingen som såg senaste SM-finalen kommer glömma Lindholms fantastiska mål. Nu fortsätter jakten på medaljer av ädlaste valör.

− Förväntningarna är som vanligt höga. Kulturen i Storvreta är att vi ska vinna allt och det är det vi ska göra, avslutar han.

Kontraktet är skrivet på två år.

Adam Troy