Storvreta IBK redo för SM-finalen!

29 april 2021 15:45

Nu har nästan alla spelares PCR-test kommit in och vi kan konstatera att Storvreta IBK är redo att spela SM-finalen i Gävle nu på söndag.

Hittills är det alltså bara en spelare som visats sig vara smittad av covid-19 och han är satt i karantän.

Efter lagets träning i måndags har spelarna fått ta hand om sig själva men uppehållet från gemensam träning ser inte tränare Oscar Lundin som något större problem inför söndagens SM-final.

− ”Play the conditions” har varit ett starkt ledord hela säsongen och det gäller även här. Vi kommer vara redo att prestera när det är dags, konstaterar han.

På fredag samlas laget igen för den näst sista träningen innan SM-finalen. Det andra gemensamma passet kommer vara på plats i Gävle på lördag.

− Det är planen. Vi väntar in de sista svaren men vi ser ut att kunna genomföra ett ordentligt pass imorgon (fredag), avslutar tränare Oscar Lundin.

Till UNT säger sportsligt ansvarige Henrik Ededahl

− Vi har nu meddelat förbundet att vi kommer att kunna ställa ett lag på benen, säger Henrik Ededahl, vice ordförande i Storvreta IBK, som vid tvåtiden på torsdagen hade fått ytterligare något positivt svar från spelarnas PCR-test. Redan på förmiddagen hade det kommit tillräckligt många svar för att teoretiskt kunna spela finalen.

– Vi kommer att kunna genomföra matchen. Just nu kan vi ställa tillräckligt många utespelare på planen, men vi har ännu inte någon målvakt, men det kommer svar hela tiden, så i kväll hoppas jag att vi har även målvakter, säger Henrik Ededahl.

Läs mer på UNT här.

SM-finalen spelas söndag 2 maj med matchstart 15:15 och ses på SportExpressen Play, UNT och SVT.